Saturday, January 17, 2009

وصـيــه ام




مهما حاولوا يِهدِوا فيكى إنتى قمه
مهما قِسيوا ف يوم عليكى إنتى امه
امُه رافعه راسها فوق
حُره ولا يِهزمها طوق
إنتى امى
وأدينى ببوس ايديكى
اصل خايف يوم عليكى


لو صحيح أنا يابنى امك
كنت اصُبر عليه شويه
دا انت لو أمرى يِهمك
كُنت شيلت عنى القسيه
من ساعه ما الشمس تطلع
استنى حرب جديده عليه
م الهكسوس للتتارمن فرنسا
والانجليز واليهود
بس الحق لازم يعود
وترجع الشمس الجميله للظهور
كدا رافعه راسها
ودا فضل يابنى ربنا وبفضل ناسها
أصلكم خير الجنود
إنت عارف لو فى إيدى
كنت أبنى لكم قصور
بس دا يابنى فى إيدك
حَوّل الصحرا مستنيه نور
وخلى عندك أمل يجرى فى وريدك
وابنى وعّمر يا ولدى
هَتلاقى ربك بالهنا والخير يزيدك
بس كافح وأنا عمرى ما سيبك
وحط إيديك فى إيد أخوك
وحرر القدس الحزينه
وافتكر دايما يابنى إنها مَسرى نبينا
وان فيها الامهات بتفدى ولدها
أصلها عارفه ان بكره دوره
والحق لازم يعود
اصلكم خير الجنود






141 comments:

عاشقه وغلبانه said...

اول رد


ل

عاشقه

عاشقه وغلبانه said...

علي فكره فهمته والله
ههههههههههههههههههه


تسلم ايديك يامبدع

fnoonh said...

ابيات جميييييييييييييييييلة جدا
يلا تاني تعليق قبل مااروح المدرسة
يلا سلام وتقبل تحياتي

مشمشه said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

ابيات جميله ماشاء الله والرسول قال ان فيها برده احسن جنود الارض يا رب نكون ايد واحده دايما ونعرف اننا غاليين والارض دى غاليه اوى بجد

رابطة هويتي اسلامية said...

شارك معنا في حوارنا
غزة في قلب مدون
مع المهندس : الحسيني لزومي
الحوار موجود علي الرابطة شارك معنا في الحوار
كن إيجابيا وحاول المشاركة في إنشاء بلوجر فعال
حوارنا مستمر مع المهندس
متي دخلت سجل تعليقك بسؤالك أو إستفسارك بالنسبة للمهندس
مع تحيات
رابطة هويتي إسلامية

~*§¦§ Appy §¦§*~ said...

ما هو لو فى ايد حد صبر كنا قلنا ماشى بس مفيش لان وضعها بقى نيله مش بمزاجها غصب عنها

حنان الشافعي said...

وصيني يا امي وانا هوفي
ده وعدك يا امي جوا قلبي
متخافيش عالقدس انا هحميها
مش هسيب عجز ونجس يقطع فيها
انا راجل وانتي امي
والقدس يا امي وصيتك هكتبها بدمي

ابداع جميل ومؤثر
اقبل كلماتي البسيطه
دمت بكل احساس

ساره said...

مصر طول عمرها شامخه
حتي وان كان فيها ناس حالت بتصرفتها تشوه صورتها
كفايه انها الدوله الوحيده اللي قدرت تحارب اسرائيل وتسترجع ارضها
هي نفس الام وهم نفس الاولاد مع اختلاف الاجيال

تحياتي لمصر الام العظيمه

نهر الحب said...

يهدوا فى مين
مصر ؟ هى اتهدت من زمان
يابنى عايز تعرف الحقيقة روح بص بصة على الجرحى وانت تعرف حجم المصيبة اللى شاركنا فيها
اااااااااااااااااه
لو الحروف تعبر

حروف (دلو مرة ثانية وجرح ثاني سابقا) said...

كلماتجميلة اول تعليق مكرر واوعي تقولي اهلا بيكي
دمت بالف خير

Tamer Alhosiny said...

صديقي الغالي رومنسي

عايز اقول لامي تسامحني
وتسامح ولادها
ده مش خطئها ده خطئهم
لان عمر الام متجرح ولا تشوه ولادها
انما اولادها هما الاي بيعملو كدة في بعض

سامحيني يا امي
يا اجمل وطن

شمس النهار said...

طبعا القصيده جميله
والحمد لله ان انا منوره كتير قوي فيها
واحلا حاجه انك ذكرت ان جنود المنطقه مرابطين ليوم الدين
يعني هيفضل في حرب بينا وبينهم ليوم الدين
بس المفروض اننا نرابط بشرف بس
انت فهمتني

smilyrose said...

دى اقل حاجة تستحقها

ماهى امنا وعلى ارضها ماشين

وبحبها عايشين ومن نيلها شربين

امنا ومن ترابها نستمد قوتنا

مهما حصل ما فيوم بتئسى علينا

ولا بتنسى ولادها فين

فى الغربة لترابها نشتاق

ومن مية نيلها تحيا قلوبنا

امنا يا غالية علينا

مهما نعمل مش هنقدر نوفى فى يوم

حقك علينا

حبيبتى يا بلدى

smilyrose

روح الحب الصادق

salwa said...

السلام عليكم
الله ,الوطن, العائلة
هذا ما نسمو به و نحقق اهدافنا
ادراج رائع
شكرا لك
سلام

فراشة said...

رومنسى انت رائع
بجد انا بحس بسعادة لما الاقى حد فى زمنا هذا يكلم عن وطنه الحبيب بالحب ده
لانى لما بقول انى بحبها واتكلم عن امجدها
بلاقى سخريه من كلامى
وكانى عايشة فى عالم آخر
بجد مصر تستاهل يتكتب فيها شعر جميل زى شعرك

رابطة هويتي اسلامية said...

شارك معنا في حوارنا
غزة في قلب مدون
مع المهندس : الحسيني لزومي
الحوار موجود علي الرابطة شارك معنا في الحوار
كن إيجابيا وحاول المشاركة في إنشاء بلوجر فعال
حوارنا مستمر مع المهندس
متي دخلت سجل تعليقك بسؤالك أو إستفسارك بالنسبة للمهندس
مع تحيات
رابطة هويتي إسلامية

سلوى said...

الام لما تشوف ابن بيندبح
تجري تفديه
لكن

الام محبوسه
وصوتها مكتوم

حسبنا الله ونعم الوكيل

الفراشة الصغيرة said...

حلوة قوى يا رومنس
طلعت اشطر منى فى التاريخ
عقبال
الجغرافيا
ههههههههههه

شخـا بيــط مـحـجـوب said...

الله عليك يارومانسى بجد
ياجمل شاعر

ربنا يحميها

تحياتى ليك
شخابيط mahgoub

Meme said...

و الله فعلا خير الجنود ربنا معاهم و يصبر امهاتهم
تسلم ايدك يا رومنسي

طوبة ذهب وطوبة فضة said...

فعلا محتاجين كلنا انها تسامحنا غلطنا كتير فى حقها وديما ناسين ابسط حقوقها لكن اهم من الخطا التوبه والندم وفعلا ندمنا وفى عنينا هنشيلها

princess said...

يارب تفضل كده علطول ام الدنيا فعل مش كلام

عاشقه الرومانسيه said...

وحرر القدس الحزينه
وافتكر دايما يابنى إنها مَسرى نبينا

كلماتك جميله
بارك الله فيك
تحياتى

maha zein said...

ان شاء الله الحق هيعود
بجد انا متفائلة
وحسة بان اد ايه المحنة دي جمعت الجميع
المحنة دي قربتنا احنا من ربنا

يكفي ان الناس بدات تفوق ويبقه عندها وعي
اشكرك علي كلماتك الرائعة
ربنا يحرر فلسطين وكل اراضي المسلمين المحتلة

e_emy said...

ماشاء الله

تحفـــــــــــــة

ربنا يزيدك :)

ماما أمولة said...

رومنسي
كلمات معبرة تحمل الامل

تسلم ايدك

mahasen saber said...

مهى عشان ام وحنونه كمان
فلازم تسامح وتغفر وتقف وتساند وتدعى لاولادها

وتحميهم وتحوط عليهم كمان
مش تقول يستاهلوا

ده حتى المثل بيقول
ادعى على ولدى واكره اليى يقول امين

ولاا ايه يا دسوقى

yoyo said...

صعب الأم تقسى على ولادها يا أحمد
الأم رمز للحنان و التسامح مهما عملنا و غلطنا فى حقها بتسامح من كل قلبها

بس صعب اوى على الام لما تحس أن ولادها مش قادرين يغترفوا بحطئهم مش قادرين يفهموا أنهم بيتعبوا فيها أكثر و أكثر و مع الاسف نرجع و نرمى كل اللوم عليها و رغم كل دا برده بتسامحنا و تاخدنا فى أحضانها
هى امنا و مش لينا غيرها
مهما بعدنا عنها نرجه تانى بكل شوق لهفة مش بنعرف قيمة بلدنا بجد الا لما نجرب نبعد عنها

تسلم و يسلم احساسك الراقى

تحياتى
يويو

norahaty said...

استاذ احمد انا من رأى نهر الحب احنا اتهدنا مش هدينا للاسف وزى ما قلت عند مدونة صديقة من بعد حرب 1973
لما حطوا فى مخ اجيال من بعدها ان مفيش حرب تانى وكأن نسيوا ان اليهود لا عهد لهم ولا ذمة. اللى احنا فيه دلوقتى نتاج سنوات (من بردون يعنى الرخرخة)عرفهم هم السلام!وحسبنا الله ونعم الوكيل

Sometimes said...

بجد بجد والله ماشاء الله
جميلة اوى يا رومانسى
وهنسمع كلامها طول عمرنا

romansy said...

عاشقه وغلبانه
انتى بايته هنا ولا ايه

مبروك التعليق الاول

romansy said...

عاشقه وغلبانه

عاشقه هو انا بكتب هيروغريفى ولا ايه

طب كويس انك فهمتيه

ربنا يخليكى

تحياتى

romansy said...

fnoonh
طيب يلا الحقى الاتوبيس
بشكرك على الاهتمام
دا

تحياتى

romansy said...

مشمشه
دى غاليه قوى يا مشمشه
احنا عارفين ان العيب مش فيها نفسها
بس برضه ربنا يصلح الحال

تحياتى

romansy said...

رابطة هويتي اسلامية
شكرا على الدعوه


غزه فى قلوبنا كلنا

romansy said...

~*§¦§ Appy §¦§*~
احنا عارفين ان الوضع نيله غصب عنها
بس لو فيه شويه ضمير
كان الوضع اتغير قوى

تحياتى

romansy said...

حنان الشافعي
تعليقك جميل قوى
وكلماتك اجمل ياريت نقدر نوفى ولو بجزء بسيط من حقها

تحياتى

romansy said...

ساره
ومش حاربت اسرائيل بس
طول عمرها بتحارب وهتتحارب ان مكنش حرب
يبقى فيه حروب بطرق تانيه كتير

تحياتى

romansy said...

نهر الحب
انا عارف كويس الماساه اللى احنا فيها بس احنا بس مفيش معاون بنحاول نصلح ودا كويس بنسكت على حقنا شويه بس فى يوم هيرجع اضعاف اضعاف

تحياتى

romansy said...

حروف (دلو مرة ثانية وجرح ثاني سابقا

مفيش اهلا

شكرا ليكى

يا حروف

romansy said...

Tamer Alhosiny
هتسامحنا يا تامر احنا كفايه انك وانا بنعمل اللى علينا وبنحاول نحقق حاجه من اللى اتمنناها اكيد فى يوم هنحقق اكتر واكتر

تحياتى ليك
يا تامر

رؤية said...

اصلكم خير الجنود

صح

ولازم الحق يعود

برضه صح

ابياتك جميلة
وتبعث الامل فى النفوس

تحياتى لك

روح شرقيه said...

مابين سطورك امل كبير
وعشم اكبر فى عوده الحق
ان شاء رب الكون راح
تعود فلسطين بأتحادنا
وتمسكنا بكلمات الله
بسم الله الرحمن الرحيم
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا
صدف الله العظيم
جزاك الله خيرا على كلماتك
وبشكرك لمواساتى
كمان انى سعدت بالتعرف على مدونتك الناعمه

zainab elmosalamy said...

رومانسى

جميله قوى يا رومانسى

فعلا انتم خير جنود الأرض

ربنا يبارك فيك و فى كل شباب مصر

و يارب نحرر الأقصى

تحياتى

blue-wave said...

حلوة كلماتك يا رومانسى

holyday said...

سلام عليك
بصراحه ابياتك معبره
صح ماقلت
صح لسانك
اختك
فتاة من زمن اخر

اعترافات قلب said...

جميلة قوى يا رومانسى وبسيطة ومعبرة قوى طريقتها حوار لذيذ بس يا ريت الكل يفكر زيك كده كان الدنيا حالها تغير
تحياتى
شيمو القمر

rovy said...

الله عليك يا رومنسى
حلوه بجد
ياريت الامل اللى فى كلماتك يحس به كل الناس .. ياريت يكون لسه ولادنا و بناتنا و اخواتنا حاسين بالانتماء ده
ياريت بكره يجى بشمس الامل اللى تجمعنا و توحدنا وتقوينا و نحرر ارضنا و القدس الحبيب ..
سلمت يدك اخى الكريم
دمت سالما بكل الخير

تحياتى

doaa said...

للأسف أنا اتأخرت المرة ده ومخدتش بالي إنك كتبت جديد
أقولك حاجة وتصدقني؟؟
ده من أجمل الكلمات اللى قريتها عن الوطن
مش عارفة ليه خليتني أبكي
يمكن عشان أنا من الناس اللى بتعشق تراب البلد ده
أبيات جميلة جداً

romansy said...

شمس النهار
ربنا يخليكى يا شمس انتى منوره فى كل مكان احنا بالفعل خير الجنود واكيد برضه فينا الكيس بي مش ظاهر لانى الوحش اكتر شويه

تحياتى

romansy said...

smilyrose
كلمات جميله حقا سيدتى اه لو سمعت هذا الكلام منكى لتبدل الحال كثيرا

بشكرك على ابياتك الجميله

romansy said...

salwa

ياريت الكل يفهم دا
كان حالنا اتغير اكيد

تحياتى

romansy said...

فراشة
حب الوطن مش سخريه مصر مظلومه زى ابنائها بالظبط
بس احنا بنحبها برغم اللى فيها
اكيد هتتعدل فى يوم

تحياتى

romansy said...

رابطة هويتي اسلامية
ان شاء الله النصر قريب

طالما قلب واحد


تحياتى

romansy said...

سلوى
ممكن تكون الام صوتها مكتوم
بس هيه بتبص لينا وتعرفنا الصح من الغلط
احنا اللى مش بنبص لها

تحياتى

romansy said...

الفراشة الصغيرة
اشطر منك بس اتمنى انى اكون تلميذك
اكيد

نورتينى

romansy said...

شخـا بيــط مـحـجـوب
اخبارك ايه يا احمد
ربنا يخليك يارب
دايما بتحرجنى بذوقك


تحياتى

romansy said...

Meme

ربنا معاهم ومعانا
ويصبرنا
وينصرنا يارب دايما

تحياتى

romansy said...

طوبة ذهب وطوبة فضة
ياريت تسامحنا بس اكيد هتسام لان قلبها كبير قوى

تحياتى

romansy said...

princess

يارب يا اميره
بس الام مين اللى يقدر يصونها ويحافظ عليها


تحياتى

romansy said...

عاشقه الرومانسيه
شكرا ليكى اتمنى فعلا اننا نحررها بايدنا
بس ادينا صابرين

تحياتى

romansy said...

maha zein
مش عارف يا مها انا برضه عندى نس التفاؤل دا
وان شاء الله الخير جاى

تحياتى

romansy said...

e_emy
اخبارك ايه
ربنا يخليكى يارب
وتنورتينى كتير

تحياتى

romansy said...

ماما أمولة
ان شاء الله الامل موجود ولو حتى بنسبه صغيره بس الخير جاى والنصر جاى

تحياتى

romansy said...

mahasen saber
ماهى دايما بتسامح وتغفر
السماح بتاعها هو اللى مخلى الكل يطمع فيها كده

تحياتى

romansy said...

yoyo
كلامك صح يا يويو هى دايما طيبه ومش بنعرف قيمتها غير لما نبعد عنها
ونحبها وهى بعيده مع اننا جزء منها
دا قدرها انها تسامحنا


تحياتى

romansy said...

norahaty
طبعا رايى نهر عجبنى بس مين قال ان الحرب انتهت
دلوقتى الحرب بقت بطرق جديده يقتلوا فيها الكل
وبطرق مختلفه كتير

تحياتى

romansy said...

Sometimes
ان شاء الله نسمع كلامها طول عمرنا
وتسامحنا دايما دايما

تحياتى

romansy said...

رؤية
اكيد الامل هيرجع لينا والحق هيرجع لينابس اننا نخلص النيه
واكيد هنلاقى الخير

تحياتى

romansy said...

روح شرقيه

الله يرحم الجميع دا واجب عليا
وبشكرك على كلماتك الرقيقه


جد


تحياتى

romansy said...

zainab elmosalamy

يارب دايما يتحقق النصر لينا ولكل المسلمين

بس محتاجين لشئ يربطنا

تحياتى

romansy said...

blue-wave
اهلا بيك يا دكتور

بشكرك يا دكتور على التعليق


دا من ذوقك


تحياتى

romansy said...

holyday
اهلا بيكى
يا هوليدى
ربنا يخليكى يارب

تحياتى

romansy said...

اعترافات قلب
صحيح يا شيمو كانت الدنيا هتتغير لو فيه امل هنحس بفرق كبير


بس الحمد لله اننا عايشين كده
وفيه امل وخير


تحياتى

romansy said...

rovy
ان شاء الله هيكون فيه خير وهيتلم الشمل تانى اكيد
بس محتاجين صبر

واكيد الشمس بكره هتبقى احلى كتير من النهارده


تحياتى

romansy said...

doaa
دموعك دى دليل على انتمائك وحبك
وان نفسك تعملى حاجه
بس دا ان شاء الله قريب


تحياتى ليكى
والمهم زيارتك

نفرتارى said...

ما ارقى واجمل هذه الكلمات المعبرة عن الواقع .. فكثير من الدول العربية تهاجم مصر فلماذا لا نهاجم اعدائنا قبل اخوانتا .....
بجد احنا وصلنا لمرحلة محتاجين فيها الى صلاح الدين الايوبى ...
الى ما يحدث يدعى من الله بالرحمة ...

نفرتارى

وردة said...

برافووووووووووووو
بارك الله فيك
وبجد مصر حتفضل قوية ورافعة راسها بناسها واهلها
وطول ما فيها شباب واعي وفاهم
تسلم ايدك

موناليزا said...

وصية غالية
ماهى امنا برضه

وومن said...

رومانسي

واقعنا وواقع امنا العزيزة الغالية مؤسف مخزي حزين

ونحن لا نملك سوي شعور بالعجز والآسي والألم

هل نحن حقاً من قسونا عليها ؟

اعرف انه ليس ذنبها فعسي الله ان يرد الحق لأصحابة وان نكون ابناء بارين بأمنا

تحياتي

غروب said...

جميييييييييييييله جداااااا

تسلم ايدك

فعلا خير جنود ؟؟؟؟

بس منتظرين اومر اولى الامر

ههههه ربنا يصجي ضميرهم

Desert cat said...

الام هى دائما اللى بتشيل الهم خصوصا لو اولادها اغبياء ان مش ماتت بحسرتها بتموت من افعالهم اللى بتضيعها

تحياتى احمد

واحدة مفروسة said...

الله الله
حلو اوي البوست
تحياتى ليك

دردشة على الماشى said...

الله عليك
رومانسى فعلاً
ما هية الرومانسية مش للحبيب وبس دى تبقى أحلى لما تبقى فى حب الوطن
واحنا بقى وطنا مش أى وطن
دى أم الدنيا سواء اعترفوا بكدة أو لأ
حقيقى ..تسلم ايدك
سلام

only spot said...

سلام عليكم
وصلت الرساله يا رومانسى وقد ايه هى حلوه وقاسيه وموجعه بس الاكاده اننا فى يوم هنتعلم ازاى نقدم ولادنا ليها هديه دى امنا كلنا واكيد هترجع تانى بعزتها وجمالها لما يرجع الاخ يخلص لاخوه
تحياتى

hager za3bal said...

الله عليك يا رومنسي

انتم فعلا خير جنود الارض..:)

دمت مبدع
-----------------

ليك تاج عندي
ياريت تقبله..:)

نهــــــــــار said...

السلام عليكم..
أرضك أمك ...
مهما حصل
مهما قيل
مهما
ومهما
فهي أمك وأرضها جنتك
دمت بخير..

الجواز و سنينه said...

الله عليك يا رومنسى
تسلم اديك
اسلوب رائع كالعاده
من غير ما اتجمل اهه
مسيرنا لينا قومه ان شاء الله

wafaa said...

لحد امتى الصبر طيب ؟
اخرتها ايه؟
مش هنسافر مش هنسيب بلدنا
قاعدينلك يا مصر
ياخوفى هيا اللى تسيبنا

romansy said...

نفرتارى
كلامك صح فعلا بدل ماناخد بايد بعض فيه دايما ناس بتظلمنا معاها
اكيد فينا صلاح الدين بس لما نكون عندنا هدف واحد

تحياتى

romansy said...

وردة
هتفضل رافعه راسها بس لازم نخاف عليها اكتر من كده ونحس بيها اكتر من كده

هنلاقى حاجات اتغيرت كتير

تحياتى

romansy said...

موناليزا
اهلا بيكى
هى بتوصى كتير بس مين اللى يسمع كلامها
اكيد هيفوز بحجات كتير

تحياتى

romansy said...

وومن
فى ايدينا اننا نغيره لما يكون الحكام خايفين عليها ومش الحكام بس الشعب كمان
احنا بنكره بعض ونموت بعض ليه علشان نعيش
طيب ما كلنا ممكن نعيش
بنساعد بعض دايما

تحياتى

romansy said...

غروب
اهلا بيكى
ايه اخبار الامتحاناتكده
ربنا يخليكى ومستنين الاوامر اللى هتخلينا اسعد بكتير
من دلوقتى

تحياتى

romansy said...

Desert cat
مكتوب عليها كده اننا تشيل هم نفسها وهم ولادها
بس نعمل اللى علينا

تحياتى

romansy said...

واحدة مفروسة
اهلا بيكى

شكرا على زيارتك وكلامك الجميل

تحياتى

romansy said...

دردشة على الماشى
اهلا بيكى
نورتينى بشكرك على كلامك الجميل والف شكر عليه الرومانسيه للحبيب مهما يكون وهى دايما هتفضل ام الدنيا

تحياتى

romansy said...

only spot
انتى فعلا جبتى خلاصه الموضوع امنا مش هترجع رافعه راسها غير لما نكون قلبنا قلب واحد وبنخاف على بعض

نورتينى

عاشقة الاستقرار said...

كلمات رائعه دوما كعادتك لااجد بعدها ما اقولها

احيك بشده على قلمك الرائع ادامه الله عليك

romansy said...

hager za3bal
اهلا بيكى يا هاجر
ايه اخبارك
واخبار الامتحانات
شكرا على التاج

تحياتى

romansy said...

نهــــــــــار
هتفضل امنا مهما مر الزمان بينا
امنا بقسوتها وبحضنها الدافى

تحياتى

romansy said...

الجواز و سنينه
ازيك ايه اخبارك
ربنا يخليكى يارب

ان شاء الله هترجع احلى ام فى الدنيا

تحياتى

romansy said...

wafaa
ليه بس كده
منحاول نعمل اى حاجه فيها
وجايز فى يوم من الايام الحال يتعدل اكيد

خلى عندك امل يجرى فى وريدك


تحياتى

romansy said...

عاشقة الاستقرار
اهلا بيكى نورتينى بجد بشكرك على كلامك الجميل من استاذه كبيره زيك


تحياتى

همس said...

اه والله

اهو دا اللى مطمنى ان جنودها خير جنود الارض

تسلم يا رومنسى

راااااااااائعه

دعوة للأمل said...

كلماتك بجد جميلة
ويارب دايما مصر عالية
و دايما تبفى مع الحق
تحياتى لك

زهرة الجنة said...

ابيات جميلة ومؤثرة للغاية
والأحساس فيها جميل جدااا


احمد ليك تاج عندي
مش تنسي تجاوب عليه


تحياتي

Gigi said...

السلام عليكم
هاذوا اسود مش جنود يارومانسي
مشكور هلببببببببببببببه
تحياتي وفائق احترامي
أستودعك الله

ghorBty said...

ما شاء الله

جميله جدا كلماتك

والله ما احلي الرومانسيه لو كانت للوطن

استمر علي هذا النهج

موفق باذن الله

غربتي

البت المشمشية حلوة بس شقية said...

الله الله عليكى ياست
سورى قصدى يا احمد
الكلام ده
بجد كلمات رقيقه خالص
يعنى اكتر من رقة البنات

ريمان said...

يااااااااااه يا رومنسى


والله فعلا رومانسى


بجد كلماتك جميله اوى اوى اوى

رقيقه فعلا

احساسك عالى


مع ارق تحياتى لقلمك المبدع


ريمان

بس خلاص ... said...

قصيدتكم جميله وتنطق كلماتها لتثير بداخلنا الشجن والالم
والحنين الى نصرة امتنا الاسلاميه
اللهم انصر الاسلام والمسلمين

** القــــلـــب المنـــكـــســر** said...

السلام عليكم

موضوع جميل اوووووووي

كلمات ذهبيه و معبره على اشياء كثيره

بوست رائع الجمال

احييك على ادائك الرائع

*&*&*&*&*&*&*&*&*&*&

تحياتي لك

القلب المنكسر

&*&*&**&*&&*&**&&**&&**&&

و اتمني زيراتك الي مدونتي المتواضعه

دمت على كل ود و سرور

&*&**&&**&&**&&**&&**&&**&&

Bent el-Qassam said...

بسم الله
جميل ماشاء الله
تقبل مرورى

dina said...

بدون تجمل ولا مجاملات.......من اجمل ما قرأت من فترة طويلة فى المدونات

Batoooot said...

هههههههههههه
تانى زياره بس المرادى من غير غلسه
بجد احيك ابيات جميله جدا بل ورائعه
تحياتى بطووووط

مـجـنـووون said...

كلمات جميله وأحساس أكثر من رائع

مصر تستاهل مننا اكتر من كده

وبحييك علي الروح الوطنيه ويا رب الناس تقدر البلد دي وتقف جنبها لحد ما تعدي الأزمة الي هي فيها

تقبل مروري
مجنووون

أنسانة-شوية وشوية said...

ابيات جميلة فعلا
سلمت يداك، ولسه كنت بقول اني بحبها رغم كل شئ

بسنت said...

جميل الكلام دا يا احمد
فعلا فى دور علينا دلوقتى
هى ياما ادتنا كتير
بس احنا دايما عايزين اكتر

marmar said...

مصر مصر مصر
المشكله في مصر وفي اهلها وشعبها
انهم ساكتين وكل واحد بيرفع شعار
"وانا مالي"
بس يا ترى لو الكل فضل يقول وانا مالي وانا الي هحرر وانا الي هصلح وانا الي هبني وانا وانا وانا
هتخرب اكتر من كده
ياريت كل واحد فينا يحاول يعمل حاجة ولو بسيطه حاجة بسيطه من ايد تمانين مليون تقدر تغير قاره مش دولة
ربنا يستر

romansy said...

همس

دا اللى مطمنا كلنا برغم ان فيها شويه سلبيات يعنى

بس الحمد لله كله خير


تحياتى

romansy said...

دعوة للأمل

ربنا يخليكى

ان شاء الله مصر دايما هتفضل مع الحق


تحياتى

romansy said...

زهرة الجنة
اهلا بيكى
شكرا قوى قوى على التاج والكلام الجميل
بس انا جاوبته قبل كده
ودا اللينك
http://alsaherlove.blogspot.com/2008/10/blog-post_24.html

romansy said...

Gigi
اهلا بيكى

مشكوره كتير على الكلام الاسد دا

تحياتى

romansy said...

ghorBty
اهلا بيكى

الرومانسيه فى كل شئ مطلوبه

بشكرك كتير قوى على تشجعيك ليا


تحياتى

romansy said...

البت المشمشية حلوة بس شقية

ماشى ماشى


الله يسامحك

romansy said...

ريمان
بشكرك على كلاماتك وتشجعيك

لو اتعلمت حاجه يبقى من مشاعرك
ومن كلام كتير سمعته
وقريته واثر فيا

تحياتى

romansy said...

بس خلاص

شكرا جزيلا
ربنا ينصرنا ويعلى كلمتنا يارب


اللهم اامين

romansy said...

** القــــلـــب المنـــكـــســر
اهلا بيك يا مان

شكرا ياباشا


على الكلام
انا شوفت مدونتك جميله بالفعل

ربنا يخليك
وتعمل غيرها كتير

تحياتى

romansy said...

Bent el-Qassam

شكرا لزيارتك ويارب تكون المدونه عجبتك


تحياتى

romansy said...

Bent el-Qassam

شكرا لزيارتك ويارب تكون المدونه عجبتك


تحياتى

romansy said...

dina
منورانى دايما فينك بقالككتير قوى

شكرا على المجامله الجميله

تحياتى

romansy said...

Batoooot
تشرفى فى اى وقت
وغلسى زى مانتى عاوزه يا بطوط


تحياتى

romansy said...

مـجـنـووون
صديقى العزيز

منورانى دايما دايما وبشكرك واتمنى اننا نقف جنبها وتساعدنا
اكيد مش هتبخل علينا


تحياتى

romansy said...

أنسانة-شوية وشوية

اهلا بيكى نورتينى

وشرفتينى بالزياره


تحياتى

romansy said...

بسنت

مش عارف بقى ايه

تسامحنا ولا نسامحها مش عارف حيرتينى معاكى

romansy said...

marmar
الجميل اننا نتكاتف مع بعض ومش يبقى كل واحد فى حاله

اكيد الدنيا هتتغير كتير قوى
وهنحس بفرق كبير

قوس قزح said...

بالرغم من انى بحبها اوى

لكن زعلانة منها :(

رحــــيـل said...

ازيك رومانسى

على فكره المعانى جميله جدا
والافكار روعه
انا دايما اقول انا لمشكله مش فى مصر لاء فينا
لو نحلم ونسعى لتحقيق حلمنا قد مانشتكى كنا اكيد عملنا حاجه

تحياتى لك

romansy said...

قوس قزح

كلنا بنحبها
بس قلبنا بيكون كبير وبيسامح

وهى بتسامح اكتر


تحياتى

romansy said...

رحــــيـل
تقريبا كده دا مكتوب لينا
اننا دايما نعيش فى مشاكل مصتنعه

تحياتى