Thursday, October 18, 2007

كليب مدينة الحب

اولا احب اهنى القيصر با الكليب الجديد مدين الحب
والكليب روعة من القيصر
وكلمات الاغنينة كمان جميلة قوى
انا لسة جايب الكليب دا طازة
الاول نقول
كلمات الاغنية

مدينة الحب أمشي في شوارعك .... وأنا أرى الحب محمولا بأكفان
صبوا العذاب كما شئتم على جسدي ... فلا شهود على تعذيب سجان
رجعت للدار أمشي فوق نيراني ... كفا بكف يقود خطاي حرماني
هل من مجيب ؟ أنا في الباب منتظر .. لا أحمل الورد أحمل طوق أحزاني
ذهبت مع الريح فاصحوا يا مدللها .. كأس هي الآن بيدي عاشق ثان
عيناي .. شفتاي .. أعصابي .. خيالي .. دمي.. يبحثون عنها بين أحضاني
قلبوا الأثاث وضجوا حول صورتها .. متظاهرين كشعب خلف قضبان
نريدها اليوم.. شمعتنا... حبيبتنا... لا زاد ... لا نوم عصيان بعصيان
يا أيها القوم ... يا جسدي وعاطفتي .. كفي ملاما فجلد الذات أدماني
صفعت وجهي ... أهذا يا زمان أنا ؟ أذلني الحب أخرسني وأعماني
بعد الفراق رأيت الصبر شيعني في صحوة الفجر أمشي مشية سكران
يخيفني الليل والذكرى تعذبني ... وحارب النوم ذاكرتي وأجفاني

اية رايكم فى الكلمات الجميلة دى
انا هسيبكوا دلوقتى تحملو الكليب

تحميل كليب مدينة الحب
هنا

2 comments:

Muslima said...

من اروع الجمل فى الاغنية بجد


عيناي .. شفتاي .. أعصابي .. خيالي .. دمي.. يبحثون عنها بين أحضاني
قلبوا الأثاث وضجوا حول صورتها .. متظاهرين كشعب خلف قضبان
نريدها اليوم.. شمعتنا... حبيبتنا... لا زاد ... لا نوم عصيان بعصيان

حقيقى من اروح التصويرات الحركية اللى سمعتها
اكثر من رائعة يا كاظم

مع تحياتى

romansy said...

Muslima
الاغانى دى انا كنت حاسسها قوى
علشان كده كنت بكتبها على المدونه
بس دى كانت ليه بس